Підстави нарахування оплати послуги з поводження з побутовими відходами

4. Нарахування вартості
4.1.
Відповідно до Правил визначення норм надання послуг з вивезення побутових відходів затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 30.07.2010 № 259 розрахунковою одиницею такого джерела утворення побутових відходів, як багатоквартирні та одноквартирні є 1 мешканець. Під мешканцем слід вважати фактично проживаючу особу, проте, у зв’язку з ускладненням у визначенні кількості населення, що фактично проживає та утворює побутові відходи на території міста, КП «ВУКГ» для нарахування оплати за спожиту послугу використовує дані про кількість зареєстрованих осіб. В разі невідповідності кількості зареєстрованих та фактично проживаючих осіб КП «ВУКГ» проводить коригування на підставі відповідного звернення власника джерела утворення побутових відходів.
4.2.
Закон України «Про житлово-комунальні послуги»
Стаття 9. Порядок оплати житлово-комунальних послуг
1. Споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.
Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.

Публічним договором передбачена можливість авансової сплати за послугу.

4.3.
Квитанції на сплату послуги має наступну інформацію:
Номер особового рахунку (закріплюється за адресою джерела утворення побутових відходів);
Кількість мешканців на яку нараховується оплата;
ПІБ особи з якою укладений Публічний договір (відповідальна особа за оплату рахунку, вона не обов’язково має бути власником джерела утворення побутових відходів)

5. Персональні данні
5.1.
Відповідно до п. 3 ст. 4 Закону України «Про захист персональних даних»  розпорядником персональних даних, володільцем яких є орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, крім цих органів, може бути лише підприємство державної або комунальної форми власності, що належить до сфери управління цього органу. КП «ВУКГ» належить до сфери управління органу місцевого самоврядування, а саме виконавчого комітету Бориспільської міської ради та на підставі ч. 5 ст. 11 цього Закону – підставами для обробки персональних даних є необхідність виконання обов’язку володільця персональних даних, який передбачений законом. Додатково інформуємо, що відповідно до ч. 6 ст. 6 цього Закону не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Враховуючи, що послуги з вивезення побутових відходів, послуги з поводження з побутовими відходами віднесені до переліку послуг, що становлять загальний економічний інтерес Постановою КМУ від 23 травня 2018 р. № 420, а від так є такими, що впливають на економічний добробут громади.

6. Відповідальність
6.1.
Відповідальність за відсутність договору на послугу з поводження з побутовими відходами настає згідно ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення – порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, в даному випадку ч. 2 п. 3.6.3 Правил благоустрою території м. Борисполя, затверджених рішенням Бориспільської міської ради № 470-7-VII від 29.03.2016 – вивезення сміття, побутових відходів здійснюється шляхом укладення відповідних договорів із спеціалізованими підприємствами. Зазначене порушення тягне за собою накладення штрафу на громадян від 340 грн. до 1360 грн.
6.2.
Термічне оброблення (спалювання) побутових відходів дозволяється лише на спеціально призначених для цього підприємствах чи об’єктах. За спалювання побутових, будівельних та рослинних відходів передбачена аналогічна відповідальність за ст. 152 КУпАП.